پدافند فرهنگی

 

 

موسسه مشترک «گالوپ - هلث‌وی‌ز» با بررسی وضعیت مالی مردم در کشورهای مختلف و فاکتورهای دیگر مانند رفاه اجتماعی، سلامت جسمی و داشتن هدف و انگیزه برای زندگی که به رفاه افراد در جامعه کمک می‌کنند ، این گزارش را ارائه کرده‌ است.

 بررسی‌ها حاکی از آن است که در هر شش فرد بزرگسال تنها یک نفر یعنی حدود 17 درصد در جهان دست کم در دستیابی به سه فاکتور برخورداری از رفاه موفق به نظر می‌رسند اما اکثریت جمعیت جهان در دستیابی به بسیاری از این شاخص‌های رفاهی با مشکل مواجه هستند.

طبق بررسی انجام شده 33 درصد از ساکنان مناطق آمریکای مرکزی، آمریکای لاتین و کانادا در دستیابی به سه مورد یا تعداد بیشتری از فاکتورهای رفاهی موفق بوده‌اند. این در حالی است که وضعیت رفاهی در کشورهای سوریه و افغانستان وخیم‌ترین شکل خود را دارد و تنها یک درصد از افراد بزرگسال در سوریه و افغانستان از سه فاکتور رفاهی یا بیشتر بهره‌مند هستند.

«گالوپ - هلث‌وی‌ز» با برآورد «شاخص رفاه جهانی 2013» 10 کشور شاد جهان را پاناما، کاستاریکا، دانمارک، اتریش، برزیل، السالوادور، اروگوئه، سوئد، کانادا و گواتمالا اعلام کرده است.

همچنین 10 کشوری که پایین‌ترین رتبه را در این فهرست کسب کرده‌اند شامل سوریه، افغانستان، هائیتی، جمهوری کنگو، چاد، ماداگاسکار، اوگانادا، بنین، کرواسی و گرجستان هستند.

 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 28 شهريور 1388برچسب:شادترین کشورهای جهان کدامند؟, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

اگرچه تغییر موقعیت‌ زن‌ و نقش‌ وی‌ در جامعه‌ تحت عنوان رشد زنان به جامعه‌ی ما ارائه شد؛ اما‌ به‌ عقیده‌ی‌ پایه‌گذاران‌ سیاست‌های‌ جمعیتی‌، به‌ معنی‌ جدا شدن‌ زن‌ از هر گونه‌ ارزش‌های‌ اخلاقی‌ و اجتماعی‌ با‌ ریشه‌ی مذهبی‌ است و همین‌ امر یکی‌ از ابزارهایی است‌ که‌ موجب‌ می‌شود سطح‌ رشد جمعیت‌ در کشورهای‌ اسلامی‌ سیر نزولی‌ داشته‌ باشد.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:سیاست‌ها,غرب,در,کاهش,جمعیت,کشورها,مسلمان, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

با نگاهی به سیاست‌های جمعیتی کشورهای غربی، می‌توان به تناقضاتی که فراروی چهره‌ی دلسوزانه‌ی آنان قرار دارد پی برد؛ چرا که اگر جمعیت عامل فقر، مرگ و بیماری است و مادر شدن حقوق زنان مسلمان را تضییع می‌کند، چرا بسیاری از کشورهای غربی مشوق‌های مالی و حمایتی گوناگونی را برای افزایش جمعیت دارند؟!



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

امروز کنترل جمعیت از یک سیاست برنامه‌ای، به یک فرهنگ تبدیل شده است و کاهش فرزندآوری الگوی جاافتاده‌ای شده است که با خواست‌های جامعه و ایده‌آل‌های زوجین همخوانی پیدا کرده و تغییر آن به آسانی امکان‌پذیر نیست. با فرهنگ کنونی حاکم بر خانواده‌ها محال است به جمعیت مطلوب برسیم.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:بررسی,تحولات,جمعیتی,در,ایران,کاهش, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

امروز با تبلیغات ناصحیح رسانه‌ای از الگوی صحیح زندگی جوان، آموزش‌ها و تبلیغات محیطی و غیرمحیطی، نگاه به زندگی تغییر یافته است.زندگی مجردی در حال افزایش بین جوانان و عرفی شدن در جامعه است؛ طوری که اگر زمانی مردم درگوشی و آهسته از زندگی مجردی حرف می‌زدند و امری ناهنجار به شمار می‌آمد، اما اکنون از آن قبح‌زدایی می‌شود.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:زندگی,مجردی,سبک,جدید,برای,زندگی, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

ویژگی عینی بودن سبک زندگی به عنوان بیرونی‌ترین لایه‌ی فرهنگ ،باعث می‌شود تا در برخورد با فرهنگ‌های دیگر پیش از هر بعد و جلوه‌ی دیگری از فرهنگ به چشم آید و از این روی به عنوان شاخص آن فرهنگ بازشناخته می‌شود.

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 آبان 1392برچسب:سبک,زندگی,عرصه,تغییرات,فرهنگی, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات