پدافند فرهنگی

بارش برف در منظومه‌ شمسی!

بارش برف در منظومه‌ شمسی!
 
ستاره‌شناسان معتقد هستند که در نواحی نوار برفی در اطراف ستاره‌ها سرما وجود دارد و ترکیباتی شامل آب و دی‌اکسید کربن (co)، متان(ch4)، مونواکسیدکربن(co) در آن وجود دارد.
 
به گزارش راسخون  به نقل ازباشگاه خبرنگاران، این خط برفی که برای نخستین بار تصویربرداری شده است، بصورت یک دیسک از اطراف خورشید همانند ستاره tw وجود دارد و می‌تواند به دانشمندان اطلاعات فراوانی در خصوص تشکیل سیارات و دنباله‌دارها بدهد.

گفتنی است: دانشمندان امیدوار هستند تا با این اطلاعات بتوانند تاریخچه‌ی تشکیل منظومه‌ی شمسی را تکمیل نمایند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ستاره‌شناسان این تصویربرداری را با تکنولوژی‌های بسیار دقیق و حرفه‌ای انجام داد‌ه‌اند.

ستاره‌شناسان معتقد هستند که در نواحی نوار برفی در اطراف ستاره‌ها سرما وجود دارد و ترکیباتی شامل آب و دی‌اکسید کربن (co)، متان(ch4)، مونواکسیدکربن(co) در آن وجود دارد.

گفتنی است: این برفهای از دامنه‌های گرد و غبار مختلفی تشکیل شده‌اند که نوعی حالت چسبندگی ایجاد می‌کند و به این صورت قابل ردگیری توسط تجهیزات فضا نوردی شده است.

دانشمندان امیدوار به درک اطلاعات بیشتر در خصوص این برف‌ها در منظومه‌ی شمسی و تاثیر آنها در تشکیل منظومه‌ی شمسی هستند.



Aiseesoft Blu-ray Player یک پلیر ساده و کارا برای کامپیوتر می باشد.این برنامه به کاربران کمک می کند تا از فیلم های بلو-ری با کیفیت فوق العاده و عالی در خانه لذت ببرند.این پخش کننده شگفت انگیز تنها یک پخش کننده دیسک های بلو-ری نیست، بلکه از فایل های ایزو و فایل های بلو-ری موجود در کامپیوتر نیز پشتیبانی می کند.Aiseesoft Blu-ray Player از فرمت های رایج ویدئوی نیز پشتیبانی می کند و قادر به پخش فایل های ویدئویی HD، MTS، M2TS، TS، MKV، MPEG، FLV، WMV، MP4 می باشد.

 

Aiseesoft Blu ray Player پلیر قدرتمند و حرفه ای Aiseesoft Blu ray Player 6.1.30

دانلود در ادامه مطلب


ادامه مطلب...


عضو هیئت رئیسه‌ی اتاق تهران: چرا هزینه‌ی واسطه‌گری مالی در ایران بالاست؟ 

چرا بانک‌های ایرانی از الگوی آمریکایی-‌اروپایی تبعیت می‌کنند؟
در ایران مشخص نیست کدام الگو دنبال می‌شود و اگر هم الگوی دیگری وجود دارد آن الگو چیست؟ بانک ملی حدود 84 سال قبل با مدیریت یک آلمانی تأسیس شد و همان الگوی بانکداری اروپایی را دنبال کرده است و می‌کند، اما بانک‌های خصوصی ما الگوی آمریکایی را ترجیح می‌دهند.


ادامه مطلب...


«شرائط گیتى حساس و جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخىِ بسیار مهم است. انتظار می‌رود که نظمى نوین در حال تولد یافتن باشد. مجموعه‌ى غیرمتعهدها حدود دو سوم اعضاء جامعه‌ى جهانى را در خود جاى داده است و می‌تواند در شکل‌دهى آینده نقشى بزرگ ایفاء کند.»[1] در تبیین این فراز از بیانات رهبر انقلاب با «دکتر محمدباقر خرمشاد»، عضو هیئت علمی دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی‌ دانشگاه علامه طباطبایی‌ و «رئیس کنونی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» و دارای درجه‌ی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه «لیون 2 فرانسه» به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
 
با توجه به سیر تاریخی جنبش عدم تعهد و نیز تحولات جاری نظام بین‌الملل، ارزیابی شما از جایگاه این جنبش در نظام بین‌الملل چگونه است؟
 
جهان در سال 1990 با فروپاشی شوروی عملاً از نظم مبتنی بر نظام دوقطبی خارج شد. در واقع یک طرف از جنگ سرد فروپاشید و طبیعتاً در هر جنگی اگر یک طرف از بین برود، طرف مقابل اعلام پیروزی می‌کند. به این ترتیب، ایالات متحده‌ی آمریکا به عنوان رهبر بلوک غرب خود را پیروز میدان معرفی کرد و از آن زمان تلاش نمود جهانی را مبتنی بر این پیروزی شکل دهد.
 
لذا آمریکا وارد فاز جدیدی شد و تلاش کرد با همکاری کشورهای غربی جهان را به سمت یک نظام تک‌قطبی با محوریت خودش هدایت کند. بر اساس بعضی از نظریات علم سیاست، قدرت به صورت خودکار مقاومت را به دنبال دارد. بر همین اساس، قدرت‌های بزرگ قبلی در کنار قدرت‌های نوظهور در مقابل این یک‌جانبه‌گرایی صف‌آرایی کردند و خواستار نظم چندقطبی شدند. در نتیجه 2 اردوگاه شکل گرفت: طرفداران نظم تک‌قطبی و طرفداران نظم چندقطبی.
 
 


ادامه مطلب...


تفسیر سوره حمد - امام خمینی (ره)

تفسیر سوره حمد در 5 جلسه از امام خمینی (ره)

 

 



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 3 مهر 1392برچسب:تفسیر سوره حمد - امام خمینی (ره),امام خمینی,سوره حمد,تفسیر, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات