پدافند فرهنگی

گزارش‌ها حاکی است که "سیا" از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود.

بالاخره بعد از گذشت دو ماه از ماجرای ناپدید شدن هواپیمای ام‌اچ 370 مالزی واقعیت‌های دیگری از این معما رمزگشایی شد.


گزارش‌ها حاکی است که سیا از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. رسانه‌ها نیز با ایجاد توفانی از خبرها و مطالب هیجان‌انگیز و تخیلی، وظیفه گمراه کردن افکارعمومی را داشتند.

رسانه‌های غربی، اگرچه بسیار دیرهنگام، اما سرانجام از داستان‌پردازی درباره دخالت جن و پری و بیگانگان فضایی دست کشیده و به علت اصلی و منطقی نابودی هواپیمای مالزی پرداختند.


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:نابودی هواپیمای مالزی با شلیک ناو آمریکایی, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سفر به مالزی از مسجد بزرگ شهر کوالالامپور بازدید کرد.

ادامه دارد...



ادامه مطلب...


افتضاح سیاسی موسوم به «مك فارلین» یا به قول آمریكایی ها «ایران-كنترا » در نوامبر 1986 و به دنبال اقدامات پنهان دولت رونالد ریگان فاش گردید. در این ماجرا كه با هدف گسترش روابط ایران و ایالات متحده صورت گرفت، با مداخله رژیم صهیونیستی ، محموله هایی از سلاح به ایران تحویل می گردید و بهای این سلاح ها چ دریافت می شد.

گروهی از سیاسیون ایرانی كه از این سناریو اطلاع داشتند قول داده بود كه همه اقدامات لازم برای آزادی 6 تبعه آمریكایی به گروگان گرفته شده در لبنان توسط سازمانی موسوم به «جهاد اسلامی» را انجام دهند. اما این معامله مخفیانه به یك آبروریزی شرم آور تبدیل گردید كه ریگان اعلام نمود كه در جریان این فعالیت های همكارانش در كاخ سفید قرار نداشته است.

ماجرا از این جا آغاز شد كه سرهنگ «اولیور نورث» از اعضای شورای امنیت ملی آمریكا در اواخر سال 1985 ،اقدامات خود را برای اجرای طرحی آغاز نمود تا گروه های ضد انقلاب نیكاراگوا موسوم به «كنتراها» كه علیه رژیم ساندنیست و ضد آمریكایی «ژنرال اورتگا» می جنگیدند، با درآمد ناشی از فروش سلاح های آمریكایی، تقویت و تجهیز شوند. علی رغم این كه ریگان از حامیان چنین طرحی بود، اما هیچ مدرك افشا شده ای وجود ندارد كه نشان دهد وی اجازه چنین كاری را صادر نموده است.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:ماجرای مك فارلین چه بود؟,مک فارلین,مک,فارلین,ماجرا,, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش دیدار و گفت و گو کرد. وزیر خارجه اتریش با ۲۷ سال سن جوانترین وزیر خارجه جهان است.



کلیپ تصویری

 سخنان مهم و قابل تامل دکتر عباسی درباره توافق ژنو و آینده مذاکرات آتی

"سیاست خارجی دولت فعلی دستاوردهای ده ساله گذشته انرژی اتمی را از دست داده و وارد مرحله دوم و خطرناکی شده که دشمن اراده اش را در سیستم توان دفاعی و موشکیما وارد کرده تحمیل کنه و پیش شرط گذاشته و سراغ ادعاهای واهی حقوق بشری و غیره رفته. سیاست خارجی موجود راه به جای مناسبی نخواهد برد. با وجود اینکه دعوت ازجامعه دانشگاهی کشور شد که هفتاد هزار استاد سر صحنه بیایند و دفاع کنند، هیچ استادی در نظام دانشگاهی ما نیست که درمناظره از آن دفاع کند. از نظر امنیتی در هفته ها وماه های آینده به سمت بسته شدن شرایط نقد و بررسی می رویم … وزیر خارجه ما بنده خدا فکر می کنه بره تو فیس بوک پیج بزنه…وزیر خارجه ما آدم انقلابیه و تیمشون آدمای خوبین اما اطلاعات استراتژیک از توانمندی جمهوری اسلامی ندارند…با توجه به اینکه دوستان با دست خالی یک بار ده سال پیش پای میز مذاکره رفتند و این دفه هم با دست خالی رفتند و گفتند چی باید بدیم…الان باید موشک هاتون رو بیارید و … "



ادامه مطلب...

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات