پدافند فرهنگی

بی حجابی

معضل بی حجابی و بدحجابی چندی است که در جامعه مورد بحث بووده و نظرات مختلفی پیرامون آن ارائه می شود و البته یک مشکل اساسی، آن است که هر مسئله خلافی آن وقت به آن پرداخته میشود که به نظر آید به حد خطرناکی رسیده است. و گویا ملاک برخوردها با یک مسئله انحرافی آن است که یا موضوع سیاسی شود و یا به حد یک معضل عام البلوی در جامعه رسیده باشد اما در حقیقت، صحیح آن است که برای پرداختن به مسئله خلاف، جهت رفع آن، تخلف و گناه بودن کافی است و باید به صورت جدی به حل آن پرداخت.



ادامه مطلب...


مظلومیت زن قبل از اسلام

مظلومیت زن در جهان قبل از اسلام را به دو دوره می‌توان تقسیم کرد:

1- دوره وحشیگری که زن انسان شناخته نمی‌شد و در نهایت خشونت با وی رفتار می‌شد. مشکلترین کارها به عهدة زنان بود و مرد می‌توانست زن خود را بفروشد یا کرایه دهد.

2- دورة تمدنهای یونان، مصر، روم و ایران که برای زن شخصیت حقوقی و اجتماعی قائل نبودند و او را از هر نظر تابع مرد می‌دانستند.

 

زن در اروپا

در یونان و روم

در یونان زن جزو کالاهای تجاری در بازارها خرید و فروش می‌شد و بدون شخصیت حقوقی و اجتماعی بود و بعد از وفات شوهرش حق زندگی نداشت. مرد می‌توانست زن خود را به هر که بخواهد قرض دهد یا به دوستانش هدیه کند.

در روم قبل از میلاد، دختران و زنان، کنیز و بدبخت بودند و مانند اشیا و حیوانات، خرید و فروش می‌شدند و از تمام حقوق اجتماعی محروم بودند. نه ارث می‌بردند و نه می‌توانستند مالک چیزی بشوند.

مرد حق دادرسی و کیفر زن را داشت و می‌توانست به خاطر گناهش او را به مرگ محکوم نماید.



ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:مظلوم،مظللومیت،زن،اسلام،مظلومیت زن قبل از اسلام, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

مریم عسگری‌پرور/ بررسی علل و عوامل افزایش آمار طلاق در ایران؛ 

سبک زندگی مدرن و افزایش آمار طلاق
با تغییر سبک زندگی که مسلماً به دنبال خود تغییر ارزش‌ها را نیز در پی خواهد داشت، نهاد خانواده از درون تضعیف خواهد شد که از این مسئله می‌توان به عنوان عامل اصلی طلاق نام برد، زیرا اولین قربانی آن معنویت است که درون سبک زندگی غربی، باورها و فرهنگ جدید آن استحاله می‌گردد...


ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 26 مرداد 1392برچسب:طلاق,سبک,افزایش,سبک زندگی مدرن و افزایش آمار طلاق,سبک زندگی, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات