پدافند فرهنگی

 مستند «قاعده بازی» با محوریت بررسی موضوع چهار فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا که پس از توافق اولیه میان دولت‌های ایران و امریکا و تحت پروژه تبادل زندانی آزاد شدند.

دانلود

 

 

 

 



آقا

خب، من حالا يك جمله راجع به مسئله‌ى جنگ نرم بگويم. من اينجا مقدارى مطلب يادداشت كردم، منتها مى‌بينم نزديك اذان است؛ نميخواهم وقت بگذرد. ما عرض كرديم افسران جوانِ جنگ نرم. اعتقاد من اين است - اين هيچ تعارف نيست - كه در اين ميدان، شماها افسريد؛ سرباز صفر نيستيد. شما جوانيد، ميدان مبارزه‌ى شما هم ميدان جنگ نرم است. امروز خوشبختانه جنگ نظامى نداريم؛ اگر يك وقتى جنگ نظامى هم پيش بيايد، باز پيشقراولهايش جوانهايند. امروز جنگ نرم مطرح است؛ نه امروز، سى سال است مطرح است. در جنگ نرم، آن چيزى كه بايد مورد توجه باشد، اين است: در جنگ نرم و جنگ روانى - كه جنگ روانى يكى از بخشهاى جنگ نرم است - هدف دشمن اين است كه محاسبات طرف مقابل را عوض كند. جنگ نرم مثل جنگ نظامى نيست. در جنگ نظامى هدف دشمن اين است كه مثلاً بيايد پايگاه طرف مقابل يا كشورِ مورد حمله را نابود كند و از بين ببرد، يا سرزمين را تصرف كند. در جنگ اقتصادى هدف اين است كه زيرساختهاى اقتصادى را از بين ببرد. در جنگ نرم، هدف اين چيزها نيست؛ اين چيزها گاهى وسيله است براى آن هدف جنگ نرم. در جنگ نرم، هدف آن چيزى است كه در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شماست؛ يعنى اراده‌ى شما. دشمن ميخواهد اراده‌ى شما را عوض كند.
البته اينها حرفهاى پنهان نيست. اوائل اين حرفها را نميگفتند، اما حالا مدتهائى است كه دشمنان ما اين حرفها را ميگويند و به زبان مى‌آورند. ميگويند ميخواهيم ملت ايران - حالا آنها ميگويند مسئولين، اما در واقع ملت ايران مورد نظرشان است - محاسباتش عوض شود. ما با يك محاسبه‌اى، يك راهى را انتخاب كرديم. انقلاب اسلامى آمد تحولات عمده‌اى را در اين كشور به وجود آورد؛ سلطنت را تبديل كرد به حكومت مردم، مردم‌سالارى؛ وابستگى را تبديل كرد به استقلال؛ عقب‌ماندگى تاريخىِ مزمن را تبديل كرد به پيشرفت - كه داريد مى‌بينيد - تحقيرشدگى را تبديل كرد به اعتماد به نفس و احساس عزت؛ اينها كارهاى انقلاب بوده. خب، دشمن ما، يعنى آن دستگاه مقتدرِ مادى كه تا قبل از انقلاب بر اقتصاد اين كشور و سياست اين كشور و فرهنگ اين كشور و منابع اين كشور و تصميمهاى مسئولان اين كشور مسلط بوده، از اين وضع ناراحت است؛ ميخواهد اين را عوض كند؛ چه كار كند؟ براى او تنها راه، منحصر در اين است كه ملت ايران و مسئولين ايران در نهايت به يك محاسبه‌اى برسند كه احساس كنند ادامه‌ى اين راه به صرفشان نيست. دشمن ميخواهد اين محاسبه را بر ذهن شما تحميل كند؛ ميخواهد من و شما به اين نتيجه برسيم كه صلاح نيست در مقابل آمريكا، در مقابل استكبار، در مقابل دستگاه‌هاى سياسىِ تابع كارتلهاى گوناگون اقتصادى، خيلى هم بايستيم و خيلى هم مقاومت كنيم؛ از بعضى از حرفها بايد دست بكشيم؛ كمااينكه گفتند ديگر. در يك برهه‌اى كسانى گفتند آقا ول كنيد قضيه‌ى اسرائيل را، ول كنيد قضيه‌ى فلسطين را، ول كنيد قضيه‌ى عدالت در سطح جهانى و حمايت از ملتهاى عدالت‌خواه را، رها كنيد اين حرفها را؛ چه كار داريد؟ به خودتان بچسبيد. اين همان تغيير محاسبات است. دشمن اين را ميخواهد. در مقابل اين، افسر جنگ نرم بايد مقاومت كند. چگونه مقاومت كند؟
اولاً معرفتهاتان را بالا ببريد. عزيزان من! سقف معرفت خودتان را، سايتهاى سياسى و اوراق روزنامه‌ها و پرسه زدن در سايتهاى گوناگون قرار ندهيد؛ سقف معرفت شما اينها نيست. البته من امروز از اين حرفهائى كه زدند، حقيقتاً لذت بردم؛ حرفهاى خوب، حرفهاى پخته، تعبيراتِ جاافتاده، جمله‌بندى‌هاى درست؛ اين خوشحال‌كننده است. من ميخواهم بگويم هرچه ميتوانيد، اولاً در اين بخش كار كنيد. سطح معرفت را بالا ببريد. با قرآن، با نوشتجات مرحوم شهيد مطهرى، با نوشتجات فضلاى بزرگى كه خوشبختانه امروز در حوزه‌هاى علميه حضور دارند، آشنا شويد. امروز فضلاى جوانى در حوزه‌هاى علميه هستند كه ميتوانند در اين قسمت به مجموعه‌ى جوانهاى دانشگاهى يارى بدهند؛ كمااينكه كارهاى خوبى هم دارد انجام ميگيرد. سطح معرفت دينى بالا برود؛ اين يكى از كارهاست كه حتماً لازم است. بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان 16/05/1391

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 20 مگابایت | فرمت flv

 زمان : 06:17

 لینک دانلود (flv) | لینک دانلود (mp3)



عاشورا

 

آنچه در عاشورای 88 رخ داد، داستان دلچسب و جذابی نیست که بخواهیم برایش سالگرد بگیریم و ذکر خاطره کنیم اما قطعا بازخوانی آنچه بر خیابان‌های عزادار آن روز تهران گذشت، درس‌های بسیاری برای ما خواهد داشت. اینکه چگونه نفاق می‌تواند تا جایی پیش برود که حتی به پرچم سیاه عزای ارباب هم رحم نکند؛ تا جایی پیش برود که حرمت مجلس عزای سیدالشهدا(ع) را هم نگه ندارد و عزاداران را ضرب و شتم کند؛ تا جایی پیش برود که شعار مرگ بر مقدسات اسلامی سر دهد. عاشورای 88 یک روضه باز است؛ روضه‌ای که عیار مدعیان «یا لیتنا کنا معک» را مشخص کرد.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 14 مگابايت | فرمت flv

 زمان : 04:59

 دانلود - Direct Download Link


ارسال شده در تاریخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:عاشورا،88،گذشت،در عاشورای 88 چه گذشت, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

رهبر معظم انقلاب : سعی می کنند با هزار وسیله اثبات کنند که در ایران بحران هست. چه بحرانی؟ کدام بحران؟ کشورِ آرام، ملتِ قوی، بانشاط؛ این همه کار از سوی دستگاه‌های گوناگون، از سوی آحاد مردم در این کشور دارد انجام میگیرد. به توفیق پروردگار، امنیت کامل برقرار است. دستگاه‌ها با همدیگر همکاری داشته باشند. اگر همکاری بکنند، کارها خیلی بهتر هم خواهد شد. دشمن این را نمیخواهد. «خطبه‌های نماز جمعه تهران 1390/11/14»

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 17 مگابايت | فرمت flv

 زمان : 00:04:08

 دانلود - Direct Download Link


ارسال شده در تاریخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:بیانات آقا،دشمن،صدای گرگ, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

قرآن

سخنرانی دكتر رحيم پور ازغدی در همايش سراسری جامعه قرآنی كشور - لانه جاسوسی - تهران ارديبهشت 92 .

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم: 16 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 01:12:19

 دانلود - Direct Download Link



20 دقيقه با مطالب بسيار مهم از زبان حجت الاسلام حاج عليرضا پناهيان ، ايراد شده در حسينيه فاطمه الزهراء (س) تهران. تاريخ سخنرانی : 25 ارديبهشت ماه 1392.

 

اطلاعات فايل دريافتي :

 حجم : 5،75 مگابايت | فرمت mp3

 زمان : 00:25:00

 دانلود - Direct Download Link


درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات