پدافند فرهنگی

معرفی بوریا بافی در خوزستان در سری برنامه های شوق زندگی .بوریا یا حصیر زیر انداز از محصولات استان خوزستان با الیاف برگ درختان خرما بافته می شوداین حصیر از نی مردابی که در این منطقه به وفور یافت می شود نیز تولید می گردد. این نوع حصیر برای زیر انداز و همچنین پوشش سقف منازل کاربرد دارد. آن را روی تیرهای سقف ساختمان قرار داده و رویش را با مصالح ساختمانی می پوشانند. بوریابافی کاری است که فقط توسط مردان انجام می شود.

دانلود



جاجیم بافی در مازندران در سری برنامه های شوق زندگی .در میان دست بافت های روستایی ، جاجیم از اهمیت بیشتری برخوردار است و کاربردهایی نظیر زیرانداز، پشتی، سجاده رختخواب پیچ، مفرش، پتو، وریه کرسی و... دارد

دانلود



حجاری در فارس  در سری برنامه های شوق زندگی .حجاری و مجسمه سازی در فارس قدمتی دیرینه دارد.

دانلود


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394برچسب:دانلود,دانلود فیلم,دانلود فیلم حجاری فارس,حجاری فارس,فارس, :: :: توسط : قوچاقی های مقیم سنه

رب ازگیل  مازندران . تهیه سنتی رب ازگیل ... ازگیل سه هزار سال پیش در جنوب دریای خزر در مناطق گیلان و مازندران در ایران کشت می‌شد.بلندی درختچه های ازگیل به ۸ متر هم می رسد. برگ های پهنی به رنگ سبز تیره، بیضی شکل به طول ۶ تا ۱۵ سانتی متر و به پهنای ۳ تا ۴ سانتی متر دارد.

دانلود



تصاویر زیبایی از دریاچه پریشان در فارس درسری برنامه های شوق زندگی .دریاچه فامور(پریشان) یکی از زیباترین و بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و خاورمیانه است که در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون قرار گرفته است. این دریاچه به نامهای مور، پریشان و فامور نیز شناخته شده‌ است.

دانلود



کوزه گری در ایران درسری برنامه های شوق زندگی .سفالگری یا کوزه گری ایرانی سابقه طولانی در تاریخ ایران دارد. سفالگری یکی از اولین و مهم ترین اختراع‌های ساخته شده توسط انسان است.

دانلود


درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات